Akik jól ismerik Fernando Alonsot, tudják, hogy nem egy szerencsés újonc, aki csak úgy beszökött a Forma-1 nagyjai közé. Az asztúriai pilóta lenyûgözõ eredménylistával érkezett a pályákra, mint gokartbajnok, a világbajnokságot is magába foglalva. El Nano saját erejébõl érdemelte ki, hogy az autósport csillaga legyen.
Fernando három éves volt, mikor apja elõször ültette fel egy gokartra, és ami egy atyai szeszélynek indult, a fiúban szenvedélyt ébresztett fel a versenyek iránt, amik arra ösztökélték, hogy megdöntse a rekordokat.
El Nano, ahogy a barátai hívják, egy vérbeli veterán a sebesség világában. Hat évesen nyerte meg elsõ versenyét kartban, és egy évvel késõbb már Asztúria bajnoka volt gyermek kategóriában. A következõ években ehhez csatlakoztak trófeák gyermek, serdülõ és junior kategóriában. 13 évesen lett elõször Spanyolország bajnoka, és ezt a címet a következõ három évben is megszerezte. 14 évesen debütált a kartozás világbajnokságában: egy évvel késõbb már világbajnok volt.
17 évesen cserélte a kartot együléses jármûre. Nem csak az Euro Open Movistar Nissan kategóriát nyerte meg, hanem kicsivel késõbb sikerült leszerzõdnie az Astromega csapathoz és a Forma 3000-ben versenyeznie. A pályán nyújtott jó eredményei felhívták a figyelmét a Forma-1 tehetségvadászainak: különbözõ csapatok érdeklõdtek iránta, köztük a Ferrari, Benetton és Renault, amely végül leszerzõdtette.
Bár nem a Renault volt, hanem a Minardi, aki hagyta Alonsot debütálni a Forma-1-ben. Ez 2001-ben volt, el Nano volt az autósport történelmének harmadik legfiatalabb pilótája. De a fiatalság nem gátolta, hogy az asztúriai elnyerje társai és a szakértõk tiszteletét. Olyan lenyûgözõ volt az elsõ éve, hogy a Renault tesztpilótaként alkalmazta 2002-ben. Egy évvel késõbb visszatért a versenybe, ezúttal a Renault hivatalos pilótájaként.
Második éve a Forma-1-ben meghatározó volt. Nem csak megszilárdította a pozícióját a legnagyobb pilóták egyikeként, hanem Spanyolország autósportjának egy történelmi pillanatának is fõszereplõje volt. A 2003-as augusztusi Magyar Nagydíjon elért gyõzelmével Fernando Alonso az elsõ spanyol pilótává vált -és egyben a lgefiatalabbá-, aki képes volt megnyerni egy versenyt a Forma-1 világbajnokságában. Ezzel a hõstettével kivívta a társai, a szakértõk és a szurkolók egységes elismerését. Kezdetét vette az Alonsománia...
2005 volt a nagy éve. Egy kiváló szezon után, amelyben Fernando olyan kiemelkedõ riválisokkal versengett a címért, mint Kimi Raikkönen vagy Michael Schumacher, az asztúriait a Brazil GP-n világbajnokká avatták. Õ lett az F1 történetének legfiatalabb világbajnoka. Ebben az évben megkapta a Príncipe de Asturias díjat is sport kategóriában.
Fernando 2006-ban is Világbajnok lett a Renaulttal .
2007-ben a McLarenhez távozott, s bár csak 1 ponttal maradt el a VIlágbajnok, Kimi Raikkönen mögött, ez az év nem volt túl sikeres számára. Gondok voltak a vezetőséggel, és a csapat többi dolgozójával is, így 2008-ban visszatért eddigi sikerei színhelyére, a Renault-hoz.
A Világbajnok csapat nem teljesített a legjobban, s a 2009-es évet is elég sok zökkenéssel kezdte, de reménykedjünk a jó szereplésben !
Köszönet: www.asturias.ingyenweb.hu |