F.A.D. 

  hit counter 
 
  

  

Sign in!

Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

Visitors

Indulás: 2007-10-23
 

A Renault F1 a Renault autógyár Formula–1-es versenycsapata. A Renault már hosszú ideje jelen van a motorsportban, Szisz Ferenc egy Renault-val nyerte meg az első Francia Nagydíjat, amelyet sokan a Grand Prix-versenyzés születésének tekintik. A Renault konstruktőrként és motorszállítóként egyaránt részt vett több megszakítással a Formula–1-ben, a '70-es évek vége óta. A Renault vezette a turbómotort a Formula–1-be, amelyet már 1977-es debütálásukkor, a Brit Nagydíjon alkalmaztak, az RS01-ben. Számos világbajnoki címet értek el motorszállítóként (szívómotor) a Williams és a Benetton csapattal a '90-es években. Konstruktőrként 2002-ben tértek vissza, Benetton csapat felvásárlásával. 2005-ben és 2006-ban az egyéni és a konstruktőri címet is megszerezték Fernando Alonsóval. A csapat székhelye Enstone-ban, az Egyesült Királyságban van, ahol a kasztnikat tervezik és építik. A motorokat a párizs környéki Viry-Châtillon-ban készítik.

Bemutatkozása csapatként 

A Renault 1977-ben debütált a Brit Nagydíjon csapatként a Formula–1-ben. Turbómotorokkal léptek színre, ami akkoriban nagy újdonság volt, később azonban általánossá vált. Az évad öt vesenyén egyetlen versenyzőjük, Jean-Pierre Jabouille négyszer kiesett, egyszer nem kvalifikálta magát.

Alain Prost Renaultja

Egy évvel később azonban, az Amerikai Nagydíjon már megszerezte első pontjait. 1979-ben Jabouille mellett René ArnouxDijonban, a hazai Francia Nagydíjon a Renault első győzelmét ünnepelte.

A McLarenhez átigazolt Alain Prost érkezése 1981-ben nagy lendületet adott a csapatnak. A két évben a Renault a konstruktőri világbajnokságban mind a kétszer harmadik, Prost második lett.

Miután Prost visszament a McLarenhez, a csapatot folyamatos gyengülés jellemezte. Két pilótája, Derek Warwick és Patrick Tambay1984-ben és 1985-ben alig néhány dobogós helyet szerzett. 1985 végén a Renault mint csapat, visszavonult a Formula-1-ből.

A Renault, mint motorbeszállító  


A Renault1983 óta szállít be motorokat a Formula–1-be. Kezdetben a Lotusnak szállított, egy évvel később a Ligier is ezeket a motorokat alkalmazta autóiban. A háromszoros világbajnok Ayrton Senna az 1985-ös Portugál Nagydíjon az első győzelme mellett a Renault motorok első dobogós helyét szerezte meg. 1985-ben a franciák, miután csapatuk visszavonult, csak a motorokra koncentráltak. 1986-ban a Tyrell csapat is Renault partnere lett.

1986-ban, négy év után egy időre visszavonult a motorgyártástól. 1989-ben újra visszatért, és ezúttal a Williamsnek szállította az erőforrásokat. A Williams 1992-ben, 1993-ban és 1995-től1997-ig megnyerte az egyéni és a konstruktőri világbajnokságokat is. A Williams mellett a Ligiernek is partnere volt 1992 és 1994 között, és a Benettonnak1995-től1997-ig. 2007 óta motort szállít a Red Bull Racingnek.

Végül ismét visszavonult a Formula–1-ből.

Visszatérése csapatként 

Fernando Alonso a 2006-os Kanadai Nagydíjon

Motorbeszállításának vége után a Renault csapatként tért vissza a sportágba. 2001-ben felvásárolták a Benettont, ameynek egykori csapatfőnöke, Flavio Briatore2002-ben a Renault F1 Team vezetője lett. A két versenyző Jenson Button és Jarno Trulli lett. A tesztpilótai állást Fernando Alonso töltötte be. Miután 2003-ban Buttont elbocsátották (amit akkoriban sokan bíráltak), Alonsót ültették be helyére. Alonso 2003-as magyarországi és Trulli 2004-es monacói győzelme után a Renault megnyerte a 2005-ös konstruktőri vb-t, és Fernando Alonso lett a világbajnok. Ekkor azonban már Alonso csapattársa Giancarlo Fisichella volt. 2006-ban szintén világbajnok lett a csapat ismét Fernandóval, aki az év vége felé szoros csatát vívott a hétszeres világbajnok Michael Schumacherrel.

2007-ben Alonso elhagyta a csapatot, mely visszaesett a McLaren, a Ferrari és a BMW Sauber után a középmezőnybe. Alonso helyére Heikki Kovalainen, a csapat korábbi tesztpilótája érkezett. Kovalainen és a csapat legjobb eredménye az esős Japán Nagydíjon elért ezüstérem volt. A 2007-es évet a csapat a McLaren kizárása után végül harmadik helyen fejezte be, 51 ponttal.

2008-ra Fernando Alonso visszatért a francia csapathoz, a kétszeres világbajnok ezúttal is egy újoncot kapott csapattársul, a háromszoros világbajnok Nelson Piquet fiát, Nelshino Piquet-t. Az első futamon Piquet kiesett, Alonso pedig szerencsés körülmények között 4. lett. Malajziában Alonso 8., míg Piquet 11. lett. A Bahreini Nagydíjon egyikük sem szerzett pontot. Piquet ezúttal váltóhiba miatt esett ki, csapattársa pedig a Lewis Hamiltonnal történt ütközés után csak a 10. helyen zárt.

Alonso egy 2008 előtti teszten a Renault volánjánál

Már az első versenyek után nyilvánvalóvá vált, hogy a csapat 2008-as konstrukciója nem versenyképes az élcsapatokkal, de még a 2007-es teljesítményétől is elmarad. A Bahreini Nagydíjat követő kollektív Formula–1-es teszten számos változtatást hajtottak végre az autón. A motor fölé egy látványosan hátranyúló légterelő elemet építettek, amitől a stabilitás javulását várták. A Spanyol Nagydíjon érezhetően gyorsabbak voltak az autók. Alonso hazai közönség előtt a 2. helyre kvalifikálta magát az időmérő edzésen, ám ehhez kevesebb üzemanyaggal kellett kezdenie a versenyt, mint közvetlen riválisai, ami lehetetlenné tette a helyezés megtartását. A futamon Piquet előbb kicsúszott, majd összeütközött Bourdaisval, Alonso pedig motorhiba miatt adta fel a versenyt. Törökországban, az időmérő edzésen Alonso a 7. helyet szerezte meg. A versenyen Alonso egy helyet javítva, hatodikként ért célba, míg Piquet a 15. helyen hozta be a másik autót. A Monacói Nagydíj időmérő edzésén Alonso ismét tíz hellyel előrébb indulhatott, mint Piquet, akinek egyre bizonytalanabb lett a helye a csapatban. Az esős versenyen Alonso csak a 10. lett, Piquet összetörte az autóját és kiesett. A Kanadai Nagydíjon a Renault mindkét versenyzője pontszerző helyen autózott, Alonso akár dobogós is lehetett volna, de végül mindketten kiestek műszaki hiba miatt.

Piquet Valenciában

Franciaországba, a csapat hazai versenyére új fejlesztésekkel érkezett a Renault. Sikerült megnyerniük a 2. és 3. szabadedzést, és az időmérő edzésen is jól szerepeltek. Alonso Hamilton rajtbüntetése miatt a 3. helyről indulhatott a futamon, de visszacsúszott, amikor a korai első boxkiállása után nagy forgalomba került. Piquet sokáig sikerrel tartotta maga mögött Kovalainent. Alonso nem sokkal a leintés előtt a 7. helyen autózott, amikor az egyik lekörözött Force India-versenyző miatt lecsúszott a versenyívről, és a közvetlenül mögötte autózó csapattársa megelőzte. Piquet először szerzett pontot és végzett Alonso előtt a szezonban. A világbajnokságban a csapat maradt hetedik.[1]Az esős Brit Nagydíjon Alonso 6. lett, Piquet pedig a dobogó közelében végezhetett volna, de hibázott és kiesett a 4. helyről. Németországban Piquet szerencsés boxtaktikával második, Alonso csak a tizenegyedik lett. A Magyar Nagydíjon mindkét versenyzőjük pontot szerzett, Alonso negyedik, Piquet hatodik lett. A konstruktőri versenyben ennek köszönhetően az ötödik helyre jöttek fel. Az Európai Nagydíj nem sikerült túl jól a csapat számára, Alonsót az első körben kiütötte Nakadzsima, Piquet a 11. lett, A Belga Nagydíj is felemásan sikerült a csapat számára, Alonso 4. lett, míg Piquet kiesett. Ez ismétlődött Monzában, ahol az esős futamon Alonso szintén 4. lett, Piquet 10. Szingapúrban a Renault-k csak a 8. sorból rajtolhattak. Alonso első boxkiállásakor Piquet falhoz csapta kocsiját. Kubicát és Rosberget SC-szakasz alatti tankolás miatt, elküldték Stop&Go büntetésre, így a Renault megszerezhette a 2006-os Japán Nagydíj óta első győzelmét, Japánban következett az ismétlés, ezúttal is a körülmények szerencsés összejátszása miatt, de jóval meggyőzőbben Alonso nyert, amit Piquet 4. helye tett értékesebbé. Kínában ismét erős volt a csapat, de Lewis Hamilton megfoghatatlannak bizonyult. Alonso egy ideig bírta a Ferrarik tempóját, de leszakadt, így a 4. lett idén már ötödik alkalommal, míg Piquet neve mellé 1 pontot írtak fel. Interlagosban a rajt előtt egy kis eső szerepelt közjátékként. A felszáradó pályán Alonso viszonylag hamar kiment száraz pályás gumikért, aminek egy 2. hely lett az ára, amit a leintésig megtartott. Piquet hazai versenye 2 kanyar erejéig tartott.

Forrás: wikipédia

CSS Codes

Az oldal a 2×-es VB pilótával, a Ferrari versenyzőjével, Fernando Alonso-val foglalkozik

[navigation]

::. Fernando Alonso
::. Nando&Raquel
::.
Renault
::.
Forma-1
::. Extrák
::. Galéria

::. Fernando Hivatalos Honlapja
::. Legyen Neked is FAster pólód!
::. A legjobb fórum
::. Renault / Ferrari

 



Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?