A Renault R29 műszaki adatai
Karosszéria:
|
A Renault F1 Team által a maximális keménység és a minimális súly figyelembe vételével készített, méhsejt szerkezetű, préselt szénszálas anyagból epoxy gyantával összeállított szerkezet
|
Első kerékfelfüggesztés:
|
Szénszálas anyagból készített felső- és alsó keresztlengőkarok, amelyek működtetése belső beépítésű torziós rugókkal és nyomórudakkal történik. A lengőkarok lengéscsillapító elemekkel vannak összekapcsolva, amelyek a karosszérián belül foglalnak helyet.
|
Hátsó kerékfelfüggesztés:
|
Szénszálas anyagból készített felső- és alsó keresztlengőkarok, amelyek működtetése ferdén elhelyezett torziós rugókkal és nyomórudakkal, valamint keresztirányban elhelyezett lengéscsillapítókkal történik. Ez utóbbi elemek a sebességváltó házának felső pontjához csatlakoznak.
|
Sebességváltó:
|
Szénszálas és titán anyagok felhasználásával készített, hét sebességes, szekvenciális félautomata váltómű, amely tartalmaz hátramenetet is. A sebességi fokozatok között váltás elektrohidraulikus úton történik, és egy ún. gyorsváltási mechanizmus alkalmazásával minimalizálják a kapcsolási időket.
|
Kerekek:
|
Kovácsolt magnézium
|
Gumik:
|
Bridgestone Potenza (Szélesség: 350mm (első), 375mm (hátsó)
|
Fékrendszer:
|
Hitco szénszálas féktárcsák és fékbetétek, valamint az AP Racing által készített féknyergek főmunkahengerek
|
Kormánymű:
|
A Renault F1 Team által fejlesztett szervo kormányzás
|
Üzemanyag rendszer:
|
ATL Kevlar erősítésű gumi üzemanyag tartály
|
Elektronikai rendszer:
|
MES - Microsoft Standard Elektronikai Vezérlő Egység, és a Magnetti-Marelli által készített KERS vezérlő elektronika
|
Hűtési rendszer:
|
Egymástól elválasztott olaj- és vízhűtő panelek helyezkednek el az oldalsó kocsiszekrény burkolata alatt, amelyek a karosszéria elülső légbeömlő nyílásán beáramló levegővel végzik a motor és a sebességváltó hűtését.
|
Pilótafülke:
|
hatpontos biztonsági öv, mely a pilóta vállainál 75mm-es szélességben készül; HANS rendszer; a pilóta testéhez anatómiailag tökéletesen megformált, kivehető vezetői ülés. A kormánykeréken vannak elhelyezve a kuplung- és a sebességváltó karok, valamint a KERS működtetéséhez szükséges kapcsoló.
|
KERS:
|
Az FIA által előírt rendszer. A Renault által alkalmazott berendezés motor/generátor egységet tartalmaz, amely a motor elé van installálva, és a fékezések során nyert energiát akkumulátorokban tárolják.
|
A Renault R29 műszaki paraméterei
Súly:
|
605kg a versenyzővel, a kamerával és a ballaszttal együtt
|
Első nyomtáv:
|
1450mm
|
Hátsó nyomtáv:
|
1400mm
|
Teljes hossz:
|
4800mm
|
Teljes magasság:
|
950mm
|
Teljes szélesség:
|
1800mm
|
A Renault F1 RS27 motor műszaki adatai
Hengerszám:
|
8
|
Űrtartalom:
|
2400 ccm
|
A hengerek elrendezése:
|
90˚
|
Max. fordulatszám:
|
18.000 ford/perc (Az FIA 2009-es előírása)
|
Motorvezérlés:
|
ECU
|
KERS vezérlés:
|
Magnetti-Marelli
|
Üzemanyag:
|
Total
|
Olaj:
|
Total
|
Akkumulátor:
|
Renault F1 Team fejlesztés
|
Forrás: Formula.hu |